نور عمومی

استفاده از چراغ‌های توکار و روکار معمول‌ترین شیوه برای نورپردازی محیطی سرویس بهداشتی می‌باشد. مهمترین نکته در جایگذاری استفاده از منابع نور فروتاب دقیقا بالای قسمتی که فرد مقابل آینه می‌ایستد سایه‌های نامناسبی را ایجاد می‌کند.

نور وظیفه‌ای

یکی از مهمترین نکات در نورپردازی حمام نورپردازی در اطراف آینه است زیرا شما برای اصلاح، شستن و آرایش به نورپردازی وظیفه‌ای نیاز دارید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف داشتن نور در هر دو طرف صورت است. اکنون آویزهایی به جای چراغ‌های دیواری برای آویزهای دو طرف آینه وجود دارد. همچنین می‌توانید چراغ‌های دیواری با حباب مات در نظر بگیربد و یا از چراغ‌های بالای آینه کمک بگیرید. برای روشنایی در پشت آینه از نوار Contour HD27 استفاده کنید که جلوه‌ای شناور ایجاد می‌کند.

وان رویایی

یکی از روش‌های جدید برای نورپردازی وان، اجرای چراغ‌های دفنی 12 ولت مینی در کنج و نورپردازی پنجره‌ها می‌باشد. این سبک نورپردازی فضا را خارق‌العاده کرده و لذت دوش گرفتن را دو چندان می‌کند.

عمق بخشیدن به سرویس بهداشتی

 استفاده از اکسسوری، وسایل دکوراتیو و ملزومات آرایشی و بهداشتی؛ معمولا در حمام‌ها وجود دارد. قرار دادن آنها بر روی شلف، طاقچه و کمدها و نورپردازی به وسیله چراغ‌های خطی و چشمی ال ای دی باعث عمق دادن و اضافه شدن یک لایه نوری به حمام شما می‌شود.

نورپردازی هوشمند در حمام

برای شما هم اتفاق افتاده که در نیمه شب و رفتن به سرویس بهداشتی به خاطر اذیت نشدن چشم، چراغ‌های سرویس را روشن نمی‌کنیم یک راهکار هوشمندانه استفاده از چراغ‌های خطی سنسوردار زیر کابینت سرویس می‌باشد. این چراغ‌ها، نوری غیر مستقیم تولید کرده و پیشنهاد خوبی برای نورپردازی می‌باشد.

کنترل نور حمام به کمک دیمر

برای ایجاد تعادل در لایه‌های نورپردازی در سرویس بهداشتی استفاده از دیمر امری ضروری است. دیمرها به شما امکان این را می‌دهند که شدت نور را کم یا زیاد کنید و این به معنای این است که می‌توانید حال و هوای حمام را با تنظیم میزان نور تغییر بدهید. در حمام استفاده از دیمر می‌تواند باعث شود نور عمومی، نور کار و نوری که برروی سطح زمین میفتد را کنترل کنید.

استفاده از چراغ‌های IP دار

دقت کنید که زیباسازی حمام نباید امنیت شما را به خطر بیاندازد، همانطور که می‌دانید آب و الکتریسیته در ارتباط با یکدیگر می‌توانند بسیار خطر آفرین باشند و حمام برای همنشینی این دو عنصر زمینه‌ی مناسبی را فراهم می‌کند. استفاده از چراغ‌های 12 ولت و یا چراغ‌هایی با استاندارد IP که بیانگر سطح مقاومت لوازم الکتریکی در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار است، پیشنهاد می‌شود. حتما برای سیم کشی و تامین روشنایی حمام از متخصصان کمک بگیرید و ترجیحا کار را خودتان انجام ندهید.

برای نورپردازی سرویس بهداشتی به نکات زیر دقت کنید:

✔ از یک منبع نور برای روشن کردن تمام سرویس استفاده نکنید و ترجیحا سعی کنید از یک برند محصولات روشنایی را تهیه کنید. به علت تفاوت در رنگ نور، کیفیت و...

✔نور وظیفه‌ای در اطراف آینه به گونه‌ای که دو منبع نور متفارن در تراز خط دید (حدود 1.5 متر) در دو طرف آیینه طراحی شود. میتوان در بالای آینه از چراغ‌های بالا آینه‌ای با شدت کمتر نیز استفاده نمود.

✔استفاده از منابع نور فروتاب دقیقا بالای قسمتی که فرد مقابل آینه می‌ایستد سایه‌های نامناسبی را ایجاد می‌کند.

✔استفاده از قابلیت تنظیم میزان روشنایی (دیم کردن) به ایجاد حس‌های متعدد مانند رماتیک‌ شدن فضا کمک می‌کند.

✔ با چراغ‌های توکار سقف را سوراخ سوراخ نکنید.

✔نور عمومی در حد 100-200 لوکس برای تامین نور حداقلی فضا (ترجیحا از نور غیرمستقیم استفاده شود).

✔ دمای نور مناسب 2700-3000 کلوین است (2700 حالت آرامبخش و گرمی به فضا می‌دهد و k3000 نزدیک‌تر به نور روز).

✔با توجه به میزان در معرض آب بودن چراغ‌ها با IPمناسب را انتخاب کنید.

✔استفاده از منابع نور تاکیدی برای تاکید بر معماری و یا محصولات دکوراتیو

✔روشن کردن مخفی کف به صورت خط نوری می‌تواند نقش هدایت کننده و جذابی داشته باشد.

توجه به بازتابها و خیرگی. بازتاب منابع نوری در آیینه میتواند منجر به خیرگی گردد.