چراغهای مگنتی مولتی ترک اسلیم (ULTRA THIN)

کمی صبر کنید...

معرفی سیستم های نوین روشنایی هوشمند
Magnetic track light چراغ های مگنتی مولتی ترک 48 ولت

سیستم روشنایی چراغ های مگنتی ULTRA THIN مولتی ترک یا مگنتیک هوشمند چیست؟

در سال‌های اخیر، تغییرات شگرفی در دکوراسیون، تزئینات و معماری بناها اتفاق افتاده است، نورپردازی در سبک معماری مدرن و جدید جایگاه مهم و ویژه ای یافته است. سیستم های روشنایی نوین با عنوان چراغ های مگنتی مولتی ترک زیبایی معماری داخلی را دو چندان کرده اند.

چراغ های مگنتی مغناطیسی با ایجاد نور خطی خود و با تنوع رنگ بالا، جلوه بی نظیری از هنر را به محیط بخشیده و با هر دکوراسیونی خود را مطابقت داده است. چراغ هایی که در این سیستم روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند، همگی از تکنولوژی ال ای دی هستند. چراغ های مگنتی مولتی ترک در آینده ای نه چندان دور جایگزین خوبی برای چراغهای معمول ال ای دی ساده هستند.


چراغ های مگنتی مولتی ترک چیست؟

چراغ های مگنتیک مولتی ترک، منابع نوری از جنس LED هستند که به وسیله مغناطیس یا آهنربا به ریل مربوطه متصل می شوند. این ریل مطابق با معماری ساخت، درخواست کارفرما و محیط، در محل نصب و اجرا شده و ماژول های روشنایی در آنها قرار می گیرند. نوع اتصال و سیم کشی برق در چراغ مگنتی قابل اعتماد بوده، نصب و راه اندازی آن بسیار راحت می باشد. علاوه بر آن،  نگهداری و تعمیر این چراغ ها کم هزینه بوده و خرابی خیلی کمی دارند. 

با توجه به تنوع وسیعی که چراغهای ریلی مگنتی دارد، طیف وسیعی از نیاز کارفرمایان به واسطه این چراغ ها مرتفع می شوند. چراغ های مگنتی که درون ریل های روکار یا توکار قرار می گیرد، در دسته های مختلفی قابل طبقه بندی هستند. برخی آویزی و برخی دیگر به صورت خطی هستند. گروهی از چراغ ها خاصیت چرخش داشته و برای بالای میز کار گزینه ایده آلی به حساب می آیند. شاید باور نکنید که انتخاب و نصب چراغ های خطی نقطه ای در نورپردازی محیط تا چه حد می تواند زیبا و جذاب به نظر برسد. 

نمونه ای از چراغ مگنتی خطی روکار که بر روی جزیره در آشپزخانه نصب شده است.


در گالری ها و نمایشگاه های نقاشی، استفاده از چراغ مگنتی نقطه ای با زاویه مناسب، در بهتر نشان دادن آثار هنری تاثیر بسزایی دارد. با انتخاب چراغ ریلی مگنتی هوشمند، تنظیم نور به طور خودکار انجام می گیرد. همین امر باعث کاهش میزان مصرف برق و افزایش عمر لامپ ها در این سیستم نورپردازی خواهد شد.


مزایای استفاده از چراغ های مگنتی چیست؟

در ادامه مبحث مربوط به معرفی چراغ های مگنتی مولتی ترک، قصد داریم به بیان مزایایی که استفاده از این چراغ ها به دنبال دارد، بپردازیم. آگاهی از این ویژگی ها، انتخاب را برای کاربران با اطمینان بیشتری همراه خواهد ساخت:

  • در انتخاب نوع منبع نوری هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد: در ریلی که به طور روکار یا توکار در موقعیت مورد نظر قرار می گیرد، هر نوع چراغ یا منبع نوری می تواند قرار گیرد.منبع نور را می توان با توجه به نیازهای نوری و نوع استفاده ای که از محیط می شود آزادانه انتخاب کرد.
  • تعداد ماژول های روشنایی به سادگی قابل افزایش یا کاهش هستند. در پیاده سازی سیستم روشنایی چراغ ریلی مگنتی، هیچ گونه محدودیتی در انتخاب تعداد ماژولهای های نصب شده وجود ندارد. اگر شدت نور برای محیط کم بوده و کافی نیست، تنها کافی است که تعداد چراغ های موجود بر روی ریل مغناطیسی را افزایش داده یا اندازه و توان لامپ های آن را تغییر داد. چنانچه روشنایی برای محیط مورد نظر خیلی زیاد است، با کاهش تعداد چراغ مگنتی یا کوچکتر کردن سایز آنها می توان بدون صرف هزینه های هنگفت و تغییرات خیلی وسیع، مشکل را برطرف نمود.

نورپردازی با سیستم روشنایی چراغ مگنتی با ریل آهنربایی معلق

حرکت، تنظیم و تغییر زاویه آزادانه چراغ مگنتی ، این چراغ ها به سادگی و بدون هیچ گونه خطر برق گرفتگی در ریل ها حرکت کرده و قابل تنظیم می باشند. برخی از ماژول های روشنایی، چرخش 45 یا 90 درجه دارند و برخی به سمت بالا و پایین حرکت می کنند. بدین ترتیب با سیستم روشنایی چراغ های مگنتی مولتی ترک، می توان آزادانه یک  طراحی نور منحصر به فرد را در محیط پیاده سازی کرد.

مزایای نورپردازی با چراغهای مغناطیسی مولتی ترک:

  • ایمنی بالا و کم خطر سیستم روشنایی چراغ های مگنتی مولتی ترک: طراحی سیستم روشنایی چراغ ریلی مگنتی، به گونه ای است که کمترین میزان تماس را با بدن انسان داشته و با حداقل میزان تماس دست با آنها، قابل تنظیم هستند. بنابراین از ایمنی بالا و خطر کمی برخوردار می باشند. یک چراغ مغناطیسی عموما برای روشن شدن، به ولتاژ 24 یا 48 ولت دی سی نیاز دارد. در صورت تماس این منابع با بدن یا دست انسان، خطر برق گرفتگی برای او ندارد. 
  • تغییر کاربری ساده: در صورتی که لازم شود محیط مورد نظر از نظر کاربری، دستخوش تغییر شود، این تغییرات به سادگی، بدون صرف هزینه های بالا و تنها با تغییر منابع نوری قابل انجام خواهند بود.
  • امکان به روز رسانی با کمترین هزینه و با بیشترین سرعت: در صورتی که با گذشت زمان، فناوری ساخت چراغ های مگنتی مولتی ترک تغییر یافته و ارتقا پیدا کند، این به روز رسانی به سادگی قابل انجام خواهد بود. در واقع ماژول های نوری جدید جای منابع روشنایی قدیمی تر را در ریل خواهند گرفت.
  • قابل اجرا با طرح های متنوع و مختلف، بدون هیچ گونه محدودیتی: برخی از ماژول های روشنایی بخش مانند چراغ های پروفیل خطی مغناطیسی با هر طرح و زاویه ای و حتی به صورت مورب قابل پیاده سازی هستند. 

معایب نصب چراغ های مگنتی مولتی ترک چیست؟

در مورد مزایای استفاده از چراغ مغناطیسیدر نورپردازی محیط، مواردی برشمرده شد. در مورد معایب این سیستم های روشنایی بخش، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- قیمت بالا: در مقایسه با نورپردازی با لامپ های معمولی، پیاده سازی سیستم روشنایی چراغ های مگنتی مولتی ترک نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد. البته لازم به ذکر است که با توجه به هزینه نگهداری کم و مصرف انرژی پایین این لامپ ها، پرداخت هزینه راه اندازی سیستم روشنایی چراغ آهنربایی، به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. 

نمونه ای از چراغ های خطی مغناطیسی و اجرای چشم نواز آن

- تخصص و تجربه اجرا: چراغ ریلی مگنتی یک محصول نسبتاً جدید و تازه وارد است. نصب و راه اندازی آن نیاز به تخصص و تجربه دارد و برقکاران کمی به این نوع سیستم ها اشراف کامل داشته و با آن آشنایی کافی را دارند. بدین ترتیب احتمال آنکه نصب اولیه این سیستم روشنایی، با خطاهای زیادی همراه باشد، زیاد است. بنابراین ممکن است هزینه اتصالات و برقکاری اولیه و زمان اجرایی آن برای کارفرما افزایش پیدا کند.

بخش های اصلی مربوط به سیستم روشنایی چراغ های ریلی مگنتی:

این سیستم روشنایی از دو بخش اصلی و عمده تشکیل شده است:

  • ریل یا مسیر آهنربایی یا مغناطیسی: پایه و جایگاه قرار گرفتن ماژول های روشنایی و چراغ های مگنتی مولتی ترک همین ریل های مغناطیسی هستند که امکان نصب و حرکت آزادانه منابع نوری را فراهم می سازند. این ریل ها به سه صورت نصب و اجرا می شوند، ریل های توکار، روکار و ریل های معلق
  • چراغ مغناطیسی یا چراغ مگنتی: این چراغ ها، منابع نورانی در این سیستم هستند که در اشکال، اندازه و توان های مختلف در بازار موجود بوده و بنا به نوع کاربری، انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی انواع چراغ های مگنتی مولتی ترک

چراغ های مگنتی مولتی ترک، از نظر ظاهری و ویژگی هایی که دارند، در دسته های زیر جای می گیرند:

- چراغ های پروفیل خطی مغناطیسی یا چراغ TUBE آهنربایی: این نوع چراغ مگنتی ، با اقتباس از چراغ های مهتابی قدیمی طراحی و تولید شده که با طول دلخواه قابل انتخاب و اجرا می باشد. برای طراحی محیط با نورهای خطی، این لامپ ها بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود.

- چراغ های خطی، نقطه ای مغناطیسی یا خطی، نقطه ای آهنربایی: این نوع چراغ مگنتی، با ایجاد نور ناپیوسته، زیبایی چشم نوازی به دکوراسیون داخلی می بخشد. در اغلب موارد از این چراغ ها به عنوان منبع نوری غیر مستقیم و در جایی که نیاز به نور مخفی وجود داشته باشد، استفاده می شود.

- چراغ های خطی مغناطیسی یا خطی آهنربایی: برای ایجاد یک نور خطی پیوسته در سقف یا دیوار اتاق یا محیط کار این نوع چراغ بهترین انتخاب می باشد. ترکیب چراغ مگنتی خطی با مکنتی خطی، نقطه ای، زیبایی خیره کننده ای به محیط خواهد بخشید.

تلفیق نورپردازی با چراغ های خطی و خطی، نقطه ای مغناطیسی

-  چراغ آویز مغناطیسی یا آهنربایی: این چراغ ها که برای نصب بر روی سقف یا بالای اپن آشپزخانه بسیار پرکاربرد می باشند، از دیگر مدل های چراغ مگنتی است که از تنوع زیادی در رنگ و طرح بدنه بهره مند هستند. این نوع چراغ ها بر روی ریل های روکار و توکار قابل نصب می باشند.

- چراغ های جهت دار مغناطیسی یا چراغ های نقطه ای آهنربایی: این چراغ مغناطیسی علاوه بر آن که قابلیت حرکت بر روی ریل را دارا می باشد، دارای زاویه پخش نور انتخابی نیز است. این چراغ ها، به صورت پیش فرض روی 42 درجه تنظیم شده است و قابلیت تنظیم روی زوایای 15، 24 ، 30 درجه را نیز دارا می باشد. چراغ های نقطه ای آهنربایی با قطر و توان های مختلف عرضه شده و به فروش می رسند.

طریقه نصب و اجرای انواع چراغ مگنتی مولتی ترک:

در نصب و اجرای چراغ های مگنتی مولتی ترک، آنچه تفاوت ایجاد می کند طریقه نصب ریل آهنربایی آن می باشد. با قرار گرفتن و نصب این ریل در جایگاه درست، چراغ ها از هر نوعی روی آن قرار گرفته و روشنایی می بخشند.

سه نوع ریل مغناطیسی مختلف وجود دارد. به همین ترتیب، سه راه نصب نیز برای آن وجود خواهد داشت که در ادامه این شیوه ها را بیان خواهیم کرد:

نصب آویز یا معلق: در این روش ریل ها با یک رابط و با فاصله از سقف آویزان شده و نصب می شوند. بدین ترتیب رابط با پیچ به سقف محکم شده و ریل به آن متصل می شود و پس از آن، چراغ مگنتی در داخل ریل ها قرار داده می شود.

  • نصب روکار: این نوع نصب ریل مغناطیسی بسیار ساده بوده و فقط با استفاده از پیچ و رولپلاک و بدون باز کردن هیچ گونه مسیر یا شیاری در سطح ، ریل آهنربایی نصب شده و ثابت می شود.
  • نصب توکار: در مواردی که قرار است ریل به طور مخفی جاسازی شود، از روش توکار استفاده می شود. برای نصب توکار ریل آهنربایی مراحل زیر طی می شوند: 

ریل های آهنربایی توکار و روکار در انواع مختلف برای چراغ های مگنتی

مرحله 1:  باز شدن شکافی در سطح با عمق و پهنایی متناسب با ضخامت و عمق ریل آهنربایی

مرحله 2. قرار دادن ریل آهنربایی در شکاف ایجاد شده و ثابت کردن آن با پیچ و رول پلاک در آن

مرحله 3. لبه های ریل آهنربایی، ابتدا و انتهای آنها به کمک یک لایه گچ، پوشیده می شود تا ظاهری تمیز و مخفی پیدا کند.

مرحله 4. قرار گرفتن چراغ های مگنتی مولتی ترک در ریل آهنربایی و تنظیم فواصل و زوایای آن ها

با توجه به اطلاعاتی که پیرامون چراغ های مگنتی مولتی ترک در اختیار شما قرار گرفت، چنانچه قصد نورپردازی محیط کار، منزل یا اداره خود را با این سیستم روشنایی منحصر به فرد دارید، به مجموعه و کارشناسان متخصص ما اعتماد کنید. این مجموعه با به نمایش گذاشتن کلیه محصولات متنوع و با کیفیت خود در فروشگاه اینترنتی و وب سایت خود، امکان خرید آنلاین کلیه این محصولات را برای کاربران فراهم نموده است.

لازم به ذکر است که سفارشات ارسالی، در اسرع وقت آماده و به سریعترین شیوه ممکن به دست خریداران خواهند رسید. مجموعه ما به منظور رفاه حال کلیه کاربران و کارفرمایان قیمت چراغ مغناطیسی را در پایین ترین حد ممکن نگه داشته است. 

باعث خرسندی است که مجموعه ما در طول عمر کاری خود، محصولات متنوع، به روز و با کیفیتی را عرضه داشته و به همین دلیل توانسته است رضایت خاطر کلیه خریداران خود را به خوبی جلب کند.


چراغ ریلی یا TRACK LIGHT چیست؟

Track lightingنوعی از سیستم روشنایی است که منابع نور بر هر بخشی از یک ریل قابل نصب هستند و به صورت جداگانه قابل تنظیم هستند. از نکات مثبت آن علاوه بر نصب آسان، انعطاف آن با تغییر طراحی داخلی است.

چراغ ریلی به داشتن نور متمرکز بیشتر در یک منطقه از خانه ، دفتر یا محل کارتان بوجود آمده است. نورپردازی با چراغهای ریلی در اصل به نوری گفته می شود که چراغ بر روی ریل نصب شده و در نتیجه آن را متناسب با نیازهای خاص روشنایی خود متحرک میکند. بسته به نیاز شما به نور ، چراغها را می توان روی سقف یا دیوار نصب کرد. ترک لایتها برای دهه ها در گالریها استفاده می شود ، اما در خانه ، دفتر یا محل کار شما به همان اندازه مفید و قابل استفاده است.

چراغ ریلی ال ای دی نوعی از زوشنایی های جدید است که انتخاب مناسبی برای خانه‌های بازسازی شده است که می‌خواهند نورپردازی مدرن داشته باشند و محدودیت برای نصب چراغ دارند.

چراغ ریلی را اغلب در مواقعی استفاده می‌کنیم که مشکل نصب چراغهای دیگر را در اتاق نداریم برای مثال در اشپزخانه فقط یک چراغ سقفی داریم و احتیاج به نور بیشتر داریم در حقیقت ما یک جای خالی برای نصب چراغ روی سقف داریم و قصد ما نورپردازی نقاط مختلف اتاق است که با نصب ریل و تعداد چراغهای موردنظر نورپردازی خود را کامل میکنیم.

در حقیقت ریلها نقش رساندن برق به چراغها را ایفا میکنند و شما میتوانید چراغها و جهت آنها را  جابجا کنید.

چراغ‌های ریلی پارس شعاع در اندازه‌ها و توان‌های مختلف عرضه می‌شوند که می‌توانید بسته به نوع نیاز خود هر کدام را انتخاب کنید. ریل‌ها هم  در سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند که بسته به محیط باید نوع مناسب را انتخاب کنید.

مزایای چراغهای ریلی:

  • ویژگی های خاص خانه را برجسته میکند.
  •  یکی از مزایای چراغهای ریلی این است که به شما توانایی برجسته سازی جنبه های خاصی از دکوراسیون منزل خود را می دهد ، مانند نقاشی ها ، تصاویر ، مبلمان یا مجسمه ها و حتی دیوارها
  • چراغهای ریلی بر خلاف منابع روشنایی دیگر که ثابت هستند و پس از نصب ، نمی توانید آنها را جابجا کنید.قابل جابجایی هستند و میتوانید منابع نور را در طول ریل جابجا کنید.
  • گزینه های روشنایی قدرتمندی را ارائه می دهد . بسته به تعداد چراغ هایی که تصمیم دارید روی روشنایی مسیر خود نصب کنید ، می توانید کل اتاق یا قسمتی از فضا را با نور روشن کنید.به لطف تکنولوژی ال ای دی در هزینه های برق صرفه جویی می کنید و حرارت در محیط ایجاد نمیشود و عمر طولانیتری دارند.
  • برای فضاهای کوچکتر بسیار مناسب است زیرا می توان آن را در مکان مناسب نصب کرد.
  • به دلیل نصب آسان در بازسازی ها گزینه مناسبی است. 
  •  مناسب برای واحد های تجاری و یا نمایشگاهها به علت تاکید بر محصول خاص
  • در منازل مسکونی برای تاکید بر تابلوها و عناصر دکوراتیور  و بر روی میزهای کار، غذاخوری و یا اپن آشپزخانه  کاربرد دارند. البته به شرطی که با سبک طراحی داخلی متناسب باشد و بیشتر برای سبک مدرن استفاده میشود.

نکات مهم هنگام خرید چراغهای ریلی
1. مدل خطی رایج که عموما منابع نوری عمدتا مشابه در یک ریل صاف قرار دارند و 220 ولت هستند.
2.برای سقف های بلند به صورت آویز از سقف میتواند اجرا شود،اما برای سقفهای کوتاه استفاده از چراغهای ریلی پیشنهاد نمیشود.

در خانه هایی با سبک مدرن استفاده میشود.
بهتر است تمام اجزاء این سیستم را از یک برند خریداری کنید به علت تغییر در شدت،رنگ نور و CRI .

نسل جدید سیستمهای ریلی توکار یا مونوریل:
1. قابلیت نصب انواع منابع نوری از رایج ترین آنها ترک لایت ها و لاینرها و آویزها که میتواند نورهای تاکیدی، عمومی و وظیفه ای را در فضا ایجاد کند.
2. قابلیت نصب بر دیوار و سقف و دیوار ،نمونه های جدید سیستم مونوریل مگنتی بوده و قابلیت جابجا کردن منابع نور وجود دارد.
3. مناسب برای سبک مدرن و مینیمال.
4. امکان تامین نور عمومی و یا تاکیدی بر حسب منبع نوری اجرا شده.

دسته‌بندی