آباژور مدرن ایستاده و رومیزی

کمی صبر کنید...

آباژور ایستاده و کنارسالنی مدرن:

راهنمای کامل خرید و چیدمان آباژور ایستاده مدرن در دکوراسیون داخلی:

آباژورهای ایستاده به عنوان یکی از عناصر جذاب و شیک در دکوراسیون داخلی فضاها شناخته می‌شوند. این مقاله به بررسی مدل‌ها، طراحی‌ها، استفاده در چیدمان دکوراتیو و راهنمای خرید آباژورهای ایستاده می‌پردازد.

1.1 تعریف آباژور ایستاده:

آباژورهای ایستاده به عنوان یک منبع نوری مدرن و شیک شناخته می‌شوند که به ویژه در دکوراسیون داخلی اتاق‌ها،پذیرایی،کنار مبلمان و فضاهای مختلف کاربرد دارند.

 چیدمان آباژور در پذیرایی:

2.1 مزایای استفاده از آباژورهای ایستاده در فضای پذیرایی:

  • ایجاد انواع نورپردازی مناسب
  • افزایش زیبایی و جذابیت فضا
  • انطباق با انواع دکوراسیون داخلی

2.2 چگونگی چیدمان آباژور در اتاق پذیرایی:

  • انتخاب مکان مناسب برای قرار گیری
  • ترکیب آباژور با سبک داخلی اتاق
  • تنظیم نورپردازی بر اساس نیازهای مختلف

3.1 راهنمای خرید آباژور مدرن ایستاده

  • انتخاب بر اساس اندازه و ارتفاع
  • بررسی مواد ساخت
  • انتخاب رنگ و طرح مناسب

 مدل‌های جدید آباژور ایستاده و کنار سالنی مدرن:

دکوراسیون فضا بدون وسایل روشنایی کافی ناقص به نظر می آید. نور مناسب می تواند ضمن ایجاد یک فضای آرام و سازنده ،روحیه و انگیزه شما را بالا ببرد. هر فضا نیازهای نوری متفاوتی دارد و اباژورها گزینه ای ایده آل برای انجام کارهای چند منظوره هستند.چراغهای کنار سالنی و آباژورها  جدا از جذابیت زیبایی آن ، فضایی منحصر به فرد را فراهم می کند. نصب آنها آسان است و در انواع طرح ها موجود است.

آباژور ایستاده مدرن یک وسیله کاربردی و همچنین تزئینی است که در اتاق خواب یا سالن از آن استفاده می‌شود. آباژورها ظاهری شیک و زیبا به محیط می‌بخشند و در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مورد توجه هستند. این وسیله یکی از منابع نوری خانه است که در انواع مختلف پایه دار، دیواری یا پایه بلند برای مصارف گوناگونی از جمله چراغ خواب یا چراغ زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آباژور می‌تواند با کلاهک خود که از جنس‌های مختلف شیشه، پلاستیک یا فلز نوری رنگی ایجاد کرده و در نورپردازی خانه نقش مهمی ایفا کند. نور مناسب در دکوراسیون خانه اهمیت دارد و با آباژورها می‌توان این نور را کنترل کرده و به شیوه مناسب آن را جهت‌دهی کرد.

 استفاده از آباژور مدرن می تواند باعث ایجاد تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی شود به شرط آن که در انتخاب آن دقت شده و در جای صحیح از آن استفاده شود. از آباژور می توان به عنوان المانی برای تزئین و هم چنین نورپردازی دکوراتیو و فرعی استفاده کرد. چرا که این المان می تواند با ایجاد نور و سایه در زیبایی هرچه بیش تر فضای اتاق کمک کند.

آباژور‌ کنار سالنی یا کنار مبلی مدرن زیبایی خاصی در یک فضای مدرن ایجاد می‌کند. این آباژور‌ها از متریالی همچون فلز و بتن ساخته شده و با ظاهری ساده و شیک به فضا هویتی نوگرایانه می‌بخشند. شما می‌توانید از آباژور مدرن در طراحی اتاق خواب مدرن استفاده کنید.

برقراری هارمونی در وزن وسایل، پرکردن فضاهای خالی، ایجاد خط دید مناسب و جدا کردن فضاها با پایه بلند از جمله کارکردهای این وسیله است.

قبل از انتخاب و خرید آباژور بهتر است نگاهی به اتاق بیاندازید و مکانی برای آن پیدا کنید. توجه داشته باشید که استفاده از آباژور نباید باعث ایجاد فضایی شلوغ و پر هرج و مرج در اتاق شود. این امکان وجود دارد از این وسیله در نقطه کانونی اتاق استفاده کنید.

4 دلیل برای خرید آباژور کنار سالنی برای روشنایی فضای خانه:

1-آباژورها قابل حمل هستند.

اباژورهای ایستاده و مدرن جزیی از مبلمان شما است و  می تواند تأثیر دگرگونی بر ظاهر و احساس یک فضا داشته باشند. جابجایی آنها آسان است و به راحتی می توانید مکان آنها را تغییر دهید.

آباژورها جدید دارای طراحی شیک و متفاوت و قابلیت استفاده در پذیرایی،کنار مبلمان،اتاق خواب،کافه،محل کار و... را دارند.

2-آباژورها می توانند برای هر سه نوع روشنایی استفاده شوند

یک  طرح روشنایی خوب  سه نوع روشنایی را با هم ترکیب می کند - روشنایی محیط (برای روشنایی کلی استفاده می شود) ، روشنایی وظیفه (برای کارهای متمرکز مانند خواندن یا پخت و پز استفاده می شود) و نورپردازی Accent (برای برجسته سازی ویژگی های معماری یک فضا استفاده می شود).

آباژورها می توانند هدف هر سه نوع نورپردازی باشند. به عنوان مثال ، چند آباژور ایستاده بلند می توانند نور محیط ایجاد کنند. به همین ترتیب ، می توانید از انها برای مطالعه کتاب و یا برجسته سازی یک فضا استفاده کنید.

3-آباژورها به ارتفاع و ظرافت می افزایند.

یکی از محبوب ترین ترفندهای طراحی داخلی برای بزرگتر نشان دادن فضای کوچک ، استفاده از عمودی های اتاق و استفاده از وسایل تزئینی (قفسه های کتابچه ای باریک و پرده های راه راه بلند) است که باعث افزایش ارتفاع می شوند.  خرید چراغهای کنار سالنی بلند و باریک یک گزینه ایده آل برای افزودن ارتفاع و ظرافت به اتاق نشیمن در عین استفاده از حداقل فضا هستند.

4-آباژورها کنار سالنی مدرن دارای طراحی شیک هستند و  نیازی به نصب ندارند.

 شما فقط به یک گوشه دنج برای زیبایی و یک سوکت برق برای منبع تغذیه آباژورها نیاز دارید.  علاوه بر این ، می توانید چراغهای کنارسالنی را در هرقسمت اتاق قرار دهید. آباژورها از مزیت دوگانه ظرافت و تحرک برخوردار هستند

5-استفاده از آباژور رومیزی در اتاق خواب:

برای اتاق خواب بهتر است از آباژوری استفاده کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد. به این معنا که در صورتی که روی تخت می‌نشینید یا روی آن استراحت می‌کنید، نور آن به‌صورت مستقیم به چشم شما نرسد. گزینه مناسب برای انتخاب آباژور اتاق خواب آباژورهای رومیزی است که روی پاتختی شما جای بگیرد. این آباژورها را متناسب با فضا و ترجیحا با لامپهای دیمری انتخاب کنید.

نکات مهم در خرید آباژور ایستاده مدرن:

1-اگر مبلمان منزل تان راحتی و ساده است،بهتر هست از اباژورهای با پایه ساده و چوبی استفاده کنید.

2-استفاده از آباژورهایی با پایه فلزی در دکوراسیون مینیمال پیشنهاد میشود.

3-برای اتاق خواب بهتر است از آباژورهای رومیزی یا پایه کوتاه در دوطرف تختخواب استفاده شود.

4-بهتر است از آباژور با کلاهک تیره برای دیوار روشن و آباژور با کلاهک روشن برای دیوار تیره استفاده شود.

آباژور‌ها از دیرباز در طراحی داخلی خانه به‌خصوص دکوراسیون اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این وسیله دکوری و کاربردی منبع خوبی برای نور ملایم پیش از خواب یا برای نورپردازی مدرن در فضای سالن خانه‌ است. از آباژور‌ با توجه به جنس، اندازه و سبک طراحی در دکوراسیون خانه استفاده می‌شود. آباژور‌های فلزی و بتنی در دکوراسیون داخلی مدرن و انواع پارچه‌ای و کریستالی در خانه‌های کلاسیک بیشتر به کار می‌روند.


دسته‌بندی