لامپ ادیسونی فیلامنتی ال ای دی

کمی صبر کنید...

لامپ های تنگستنی یا لامپ های فیلامنتی (لامپ های ادیسونی)

لامپهای فیلامنت ال ای دی یکی از جدیدترین انواع روشنایی است که در واقع مجموعه ای از یک یا چند LED یا دیود نوری می باشند. این مجموعه برای به دست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در واقع مجموعه این دیودها سبب می شود تا نوری ملایم و یکنواخت در فضا منتشر گردد. از این لامپ ها می توان جهت تامین روشنایی و همچنین تزیین فضا استفاده کرد. ویژگی های منحصر به فرد این محصول خرید لامپ LED را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است و سبب شده به سرعت جایگزین سایر منابع روشنایی گردند. زیرا انواع روشنایی ال ای دی با مصرف انرژی کم و بازدهی بالا توانسته اند جایگاه خود را بین سایر رقبا ارتقا دهند.

لامپهای فیلامنتی جایگزینی مناسب برای  لامپ های رشته ای قدیمی هستند.این لامپها کیفیت نوری شبیه به نور لامپ های رشته ای در رنگهای آفتابی،مهتابی و نچرال تولید میکنند.
 لامپ فیلامنتی مصرف برق بسیار پایینی دارند. یک لامپ فیلامنتی 4 واتی شمعی به اندازه یک لامپ شمعی رشته ای 40 وات نوردهی دارد و حرارت بسیار اندکی تولید میکند.در حقیقت در طراحی و ساخت لامپ فیلامنتی ال ای دی، سعی شده است که ظاهر لامپ، مانند لامپهای رشته ای قدیمی باشد اما، نقاط ضعف آن را نداشته باشد.

لامپ های فیلامنتی ال ای دی که به تازگی رایج شده اند،در بسیاری از طراحی های داخلی و دکوراسیون فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند زیرا با استفاده از این لامپ‌ها می توان طرح های خلاقانه و هنری ایجاد کرد و جلوه خاصی به فضای خانه یا محل کار بخشید. لامپ فیلامنتی ال ای دی به عنوان المان دیزاین و تزئین فضا به کار می روند و دارای حباب هایی با اشکال مختلف هستند که میتوانند در لوستر،آباژور و یا به صورت تک یا آویز در نورپردازی به کار روند.

یکی از دلایل اصلی خرید لامپ های فیلامنتی ادیسونی بهره گیری از نور گرم و تداعی لامپهای قدیمی است اما به لطف تکنولوژی ال ای دی شما میتوانید از نور خیلی گرم (2000 تا 2500 کلوین) تا نور سرد (حدود 6000 کلوین) را سفارش دهید اما پیشنهاد ما در استفاده از این نوع لامپها نور گرم میباشد.

لامپهای فیلامنت ال ای دی در کجا بیشتر کاربرد دارند؟

این نوع لامپها بیشتر مناسب انواع مختلف لوستر می باشد. مخصوصا لوستر هایی که لامپ آن هادیده می شود. اما برای لوستر های دارای شید(کلاهک)  توصیه نمی شود زیرا کلاهکهای مات از زیبایی و نور لامپها جلوگیری میکند و بهتر است در لوسترهایی با حباب شیشه ای شفاف و یا بدون حباب استفاده شود که لامپ به طور کامل دیده شود.همچنین شما میتوانید بوسیله یک کابل و سرپیچ دکوراتیو ایده های جالبی با لامپهای ادیسونی فیلامنتی خلق کنید همچنین چون رنگ نور بر کیفیت خواب و آرامش تاثیر میگذارد نور گرم لامپهای ادیسونی گزینه خوبی برای استفاده در اتاق خواب،هتلها و کافی شاپها میباشد.

تفاوت لامپ فیلامنتی ال ای دی با لامپ های ادیسونی تنگستنی و چگونگی کارکرد آن

 لامپ های تنگستنی بخاطر عمر کوتاه و حرارت زیاد استفاده کمتری دارند اما لامپهای فیلامنتی با طول عمربالای 15000 ساعت توانسته اند جایگاه ویژه ای بدست آورند اما در نظر داشته باشید طول عمر انها از لامپهای ال دی و اس ام دی کمتر است .آنچه باعث تفاوت طول عمر لامپ فیلامنتی وال ای دی با سایر لامپ ها می شود ویژگی منحصربه فرد آن ها یعنی روشنایی حالت جامد است. تفاوت لامپ فیلامنتی و ال ای دی با لامپ های رشته ای درعملکرد تولید نور به این گونه است که در یک لامپ رشته ای، جریان الکتریکی از یک رشته فلزی مانند تنگستن نازک عبور می کند و آن را گرم کرده و تولید نور میکند در حالی که در لامپهای فیلامنتی عبور جریان الکتریسیته از فیلامنت ال ای دی باعث تولید نور میشود.

آیا لامپهای ادیسونی فیلامنتی قابلیت تنظیم شدت نور توسط دیمر را دارند؟

بله،اما در هنگام خرید باید به مشخصات لامپ دقت کنید که قابلیت دیمر شدن دارند یا نه.چون در حالت طبیعی لامپهای ال ای دی قابلیت دیمر شدن ندارن و باید از مدلهای خاص آنها استفاده کرد و زمانیکه لامپ معمولی فیلامنتی را به دیمر وصل میکنید امکان چشمک زدن و سوسوکردن وجود دارد.لامپهای شمعی دیمر دار گزینه بسیار خوبی برای استفاده در لوسترها میباشد.

آیا لامپهای ادیسونی فیلمانتی گران هستند؟

بله،قیمت لامپهای ادیسونی فیلامنتی به نسبت لامپهای ال ای دی معمولی گران تر هستن چون کاربرد انها فرق میکند و معمولا نور کمتر اما زیباتری نسبت به لامپهای دیگر دارند.نور لامپهای ادیسونی تنها نوع نوری است که می توانند زیبایی منحصر به فرد لامپهای ادیسونی قدیمی را بدون آسیب رساندن به محیط زیست برای شما به وجود آورد.به خاطر داشته باشید که لامپ های فیلامنت ال ای دی پر نور نیستند ، بنابراین برای روشنایی عمومی مناسب نیستند. آنها در مکانهای نشیمن رستورانها ،یا اتاقهای نشیمن،آویزهای شیشه ای،لوسترها وآباژورها عالی عمل میکنند و به عنوان نور مکمل فضایی بسیار زیبا برای شما به وجود میاورد و ارزش هزینه کردن را دارند.



دسته‌بندی