این شکاف‌ها که در سقف ایجاد می‌شوند علاوه بر اینکه می‌توانند چراغ‌های متنوعی را در خود جای دهند، برخی تاسیسات را در خود جای داده و باعث یک دست شدن و زیبایی سقف می‌شود.

یکی از کاربردهای این مدل نورپردازی برای ساماندهی و مخفی‌کردن چراغ‌های ریلی یا چراغ‌های مگنتی مولتی ترک در فروشگاه‌ها و خانه‌ها می‌باشد، زمانی که شما ریل‌ها را داخل شیار قرار می‌دهید می‌توانید با جابجایی آنها مدل نورپردازی جدیدی برای فضای خود خلق کنید.

رایج‌ترین کاربرد این مدل شیارها برای مخفی کردن و نظم دادن به چراغ‌های ریلی در نورپردازی فروشگاه‌ها می‌باشد. چراغ‌های متنوعی می‌توانند در این شیوه نورپردازی به کار برده شوند، از چراغ‌های ریلی با انواع مگنتی و ساده گرفته تا چراغ‌های توکار، چراغ‌های روکار قابل تنظیم و ثابت و چراغ‌های خطی یا لاینر.

یکی از جدیدترین شیوه‌های نورپردازی چراغ‌های مگنتی مولتی ترک می‌باشد که در این شیوه ریل‌ها به صورت توکار و روکار نصب می‌شود و با جابجا کردن در طول ریل می‌توانید سناریوهای نورپردازی جدیدی در فضای خانه، ویلا یا محل کار خود ایجاد کنید که علاوه بر به وجود آوردن فضایی مدرن، باعث زیبایی و نظم‌دهی به سقف و دیوارها می‌شود.