چراغهای زیرپله،کنارپله و کنترلر هوشمند پله

کنترلر هوشمند پله داینامیک (4 سنسور)

از {{model.count}}

کنترلر هوشمند راه پله داینامیک یکی از جدیدترین و بروزترین کنترلرهای نورپردازی پله می‌باشد که دارای امکانات ویژه‌ای نسبت به کنترلرهای معمولی می‌باشد. این کنترلر دارای ابعادی بسیار کوچک می‌باشد و به علت نصب سریع و آسان، کاربرد فراوانی در پروژه های نورپردازی دارد.

تعداد
نوع
0
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
مقایسه

کنترلر هوشمند پله داینامیک چیست؟

کنترلر هوشمند پله از جمله تجهیزات جدید الکترونیکی است که امکان نورپردازی راه پله‌ها را به صورت داینامیک و با کمترین سیم‌کشی فراهم می‌آورد. این ماژول با داشتن افکت‌های سلیقه‌ای، علاوه بر کارایی، زیبایی خیره‌کننده‌ای به محیط خواهد بخشید. کنترلر هوشمند پله به واسطه داشتن دو یا چهار سنسور حساس به حرکت بدن (PIR) وظیفه خود را به انجام می‌رساند.

این دستگاه برخلاف کنترلر هوشمند پله 32 کانال از 4 رشته سیم اصلی تغذیه میکند که به واسطه این تکنولوژی در زمان و هزینه اجرا و میزان کابل مصرفی صرفه جویی زیادی انجام میگرد.

در شکل زیر تفاوت اجرای کابل کشی در کنترل‌های عادی و داینامیک را مشاهده می‌کنید.


مجموعه اسمارت سنس یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه‌ی فروش انواع تجهیزات نورپردازی هوشمند پله فعالیت دارد که در ادامه به کاربردها و مشخصات خاص این دستگاه خواهیم پرداخت.

معرفی کنترلر هوشمند پله داینامیک

کنترلر هوشمند پله انواع مختلفی داشته که هر یک از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار می‌باشد. این ماژول با گذشت زمان کامل‌تر شده و جای پای خود را در اغلب خانه‌های مدرن و هوشمند امروزی باز کرده است. کنترلر هوشمند داینامیک دارای طول 15 سانت، عرض 5 سانت و ارتفاع 2 سانت میباشد که این سایز کوچک باعث میشود در هر فضایی بتوان آن را جایگذاری کرد.

به همراه این دستگاه بسته به نوع پروژه 2 یا چهار عدد سنسور حرکتی و کابل آدرس پذیر ارایه خواهد شد. این کابل به صورت استاندارد دارای 16 خروجی جهت 16 پله میباشد و امکان اضافه کردن کابل در ساختمان هایی با تعداد بیشتر پله وجود دارد.

کابل 4 رشته همراه این کنترلر دارای کانکتور خاصی میباشد که وظیفه آن تبدیل 4 رشته به دورشته و اتصال به چراغها و ریسه های 12 ولت و 24 ولت میباشد که مشخصات فنی کابل و کانکتور در عکس بالا قابل مشاهده میباشد.

مشخصات فنی کنترلر پله داینامیک

کنترلر هوشمند پله داینامیک اسمارت سنس دارای ورودی ولتاز 12 یا 24 ولت، دو ردیف ورودی کابل جهت روشنایی، چهار عدد ورودی جهت سنسورهای حرکتی و 4 کلید جهت تنظیم شدت نور، سرعت، زمان خاموش شدن، تنظیم تعداد پله و تنظیم افکت‌های نورپردازی میباشد.

تنظیمات کنترلر هوشمند پله:

  1. تنظیم سطح روشنایی
  2. تنظیم زمان روشن ماندن پله ها
  3. سرعت روشن و خاموش شدن پله ها
  4. تنظیمات تعداد پله و تعداد طبقات
  5. تنظیم افکتهای نورپردازی

نحوه راه اندازی و نصب کنترلر هوشمند داینامیک اسمارت سنس

یکی از خصوصیات ماژول پله داینامیک نصب راحت آن در حداقل زمان ممکن میباشد. در ابتدا تعداد طبقات و پله ها را مشخص می‌کنیم. این دستگاه به علت ورودی چهارسنسور گزینه مناسبی جهت ساختمان ها و ویلاهای دوبلکس میباشد که تنها با یک کنترلر امکان کنترلر حداکثر 99 عدد پله را خواهید داشت.

جهت نصب و راه اندازی در حالت خاموش و با محاسبه مقدار جریان موردنیاز کابل ورودی را از سوییچینگ به دستگاه متصل کرده سنسورها را طبق نقشه وصل و جایگذاری میکنیم و کابل مخصوص کنترل که دارای 4 سیم است را به ورودی کنترل متصل میکنیم و منابع نوری را به آنها وصل میکنیم و بعد از روشن شدن تعداد پله ها،شدت روشنایی سرعت،تایمینگ و افکت نورپردازی خود از روی دستگاه انتخاب میکنیم.

پیشنهاد میشود از ریسه های COB به طول 50 سانت در پله ها استفاده شود.

از ظهور و تولید کنترلر هوشمند پله زمان زیادی نمی‌گذرد. با این وجود، کارایی این سیستم نورپردازی، سبب افزایش محبوبیت و کارایی آن در هوشمندسازی ساختمان‌ها شده است. از جمله کاربردهای این ماژول می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • اجرای افکت های نوری و  نورپردازی واکنشگرا در دالان ها و تونل های نوری و ورودی هتل‌ها و لابی
  • نورپردازی پله به کمک سیستم‌های مجهز به المان‌های نوری واکنش‌گرا در مجموعه‌های ورزشی، تفریحی، شهربازی‌ها و سالن‌های آمفی تئاتر
  • نورپردازی پله و زیباسازی داخل و بیرون ساختمان‌ها و اماکن
  • ارزش‌گذاری ملک با وجود نورپردازی هوشمند. امروزه خانه‌هایی با سیستم‌های هوشمند از ارزش مادی بیشتری نسبت به سایر ملک‌ها برخوردار می‌باشند.

مشخصه‌های بی نظیر ماژول‌های نورپردازی راه پله

امکانات موجود در کنترلر هوشمند پله، از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار هستند. همین امر کاربرد این سیستم را در میان کاربران گسترده کرده است. از جمله این مشخصه‌های منحصر به فرد می توان موارد زیر را برشمرد:

  1. امکان نورپردازی 1 الی 99 پله
  2. امکان انتخاب انواع افکت های حرکتی و انیمیشن نوری و تنظیم سرعت اجرای آن
  3. ماژول نورپردازی پله مجهز به  چهار سنسور هوشمند پله بوده که حساس به حرکت هستند و با زاویه دید 120 درجه قابل تنظیم می باشند.
  4. امکان تنظیم مدت زمان روشن ماندن چراغ ها از چهارثانیه تا 200 ثانیه
  5. ماژول نورپردازی پله دارای ولتاژ کاری در محدوده امن 12 الی 24 ولت می باشد. این مشخصه، خطر برق گرفتگی را در انسان به طور کامل از بین خواهد برد.


دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...