چراغهای زیرپله،کنارپله و کنترلر هوشمند پله

سنسور و کنترلر نورپردازی هوشمند راه پله

از {{model.count}}

در هنگام شب پله ها ظاهری منحصر به فرد به خود می گیرند، نه تنها زیبا هستند، بلکه کمی جادو نیز در خود دارند. و به محض رسیدن به آنجا، چراغها به تدریج و به آرامی تا روشنایی کامل روشن می شوند و به شما امکان می دهند با خیال راحت از پله ها بالا بروید. کنترلر هوشمند راه پله 32 کانال اسمارت سنس ، یک سیستم روشنایی جدید در ساختمان می‌باشد که برای پله‌های ورودی ساختمان‌ها و نیز  نورپردازی راه پله دوبلکس و تریبلکس کارایی دارد.کنترلر 12 ولت هوشمند راه پله با تشخیص عبور افراد،فرمان به روشن شدن تک تک چراغهای پله کرده و در هنگام خروج از پله ها به ترتیب خاموش می‌شود که علاوه بر زیبایی باعث صرفجویی در مصرف برق نیز میشود.

تعداد
نوع
0
3,900,000 تومان
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
مقایسه

کنترلر هوشمند پله چیست و چه کاربردی دارد؟

کنترلر هوشمند دستگاهی است که با وصل کردن آن به چراغهای ال ای دی و حضور شخص در محیط باعث روشن شدن چراغها به صورت یکی یکی شده که علاوه بر زیبایی باعث امنیت ساکنان ساختمان در هنگام عبور از پله ها میشود.

در گذشته هنگامی که وارد ساختمان می شدیم لازم بود یک نفر به کمک کلید یا سنسور، لامپ های مود نیاز را روشن و پس بعد از اتمام کارش مجددا آن ها را خاموش کند. گاهی هم پیش می آمد که فراموش کنیم و شب تا صبح لامپ های راه پله روشن می ماند! 

امروزه این مشکل به کمک نسل جدید  کنترلر روشنایی هوشمند راه پله ها حل شده است.

پله های هوشمند به عنوان بخشی از یک خانه هوشمند ایمن

در طراحی های داخلی مدرن، پله ها به طور فزاینده ای عنصر مرکزی خانه هستند که دکوراسیون آن و مسیر ارتباطی آن مهم است. پله های هوشمند می توانند به طور مستقل یا به عنوان بخشی از یک سیستم خانه هوشمند  عمل کنند.

پله های هوشمند قبل از هر چیز پله های ایمن هستند. نورپردازی چند نقطه ای خوب پله ها ایمنی حرکت روی پله ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، زیرا نسبت به نورپردازی سنتی بالا پله های فردی را بهتر روشن می کند. این امر به ویژه برای کودکان و افراد مسن که از پله ها بالا می روند بسیار مهم است.

کنترلر هوشمند راه پله اسمارت سنس با سنسورهای حرکتی

کنترل کننده هوشمند شامل یک واحد کنترل و دو حسگر حرکت PIR است،که با ولتاژ 12و 24 ولت راه اندازی میشود.یکی از سنسورها در پایین و دیگری در بالای راه پله قرار میگیرد این کنترل کننده به همراه سنسورهای حرکتی کامل ترین  سیستم روشنایی راه پله را برای شما فراهم می کند. 

هنگامی که یکی از سنسورهای حرکتی فعال می شود ، کنترلر فرمان روشنایی پله ها را صادر می کند. پله ها بلافاصله به صورت تک تک و آهسته روشن میشوند. پس از یک زمان مشخص ، روشنایی پله ها به طور خودکار محو شده و خاموش می شود. شما همچنین میتوانید شدت نور (یعنی روشنایی ، زیاد به کم) و سرعت روشن شدن آنها را تنظیم کنید. این بهترین راه حل برای صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین به وجود آوردن یک محیط امن برای خانواده شما میباشد.

یکی دیگر از قابلیتهای این کنترلر تعریف تعداد پله ها میباشد،این دستگاه به صورت استاندارد دارای ورودی 32 عدد چراغ 12 یا 24 ولت میباشد که در صورت کمتر بودن تعداد پله ها میتوانید برای جلوگیری از تاخیر در روشن شدن پله ها،تعداد ورودیها را از طریق منوی دستگاه کنترل کرد.

محتویات داخل جعبه کنترلر هوشمند پله اسمارت سنس عبارت است از:

ماژول 32 کانال هوشمند پله:

سنسور حرکتی PIR با قابلیت نصب روکار و توکار:

کانکتور چراغ:

کانکتور 5 متری سنسور حرکتی:


مشخصات کنترلر هوشمند 32 پله:

  • ولتاژ تغذیه : 12 تا 24 ولت
  • قابلیت ساپورت تا 32 پله
  •  تعداد سنسور : 2 عدد با نصب به صورت روکار و توکار
  • امکان تعریف تعداد پله بر روی منوی دستگاه
  •  امکان تنظیم شدت نور پله تا 5 سطح
  • تنظیم زمان سرعت روشنایی پله
  • امکان تعریف زمان تاخیر یا DELAY برای روشنایی پله
  • توان ورودی 400 وات

نورپردازی به کمک کنترلهای هوشمند باعث میشود جهت یابی مسیر راه پله در هنگام شب برای اعضای خانواده راحت تر شود و امنیت رفت و آمد برای کودکان و سالمندان نیز بیشتر خواهد شد و علاوه بر این نورپردازی مناسب و کاربردی، باعث جذابیت بیشتر طراحی راه پله های منزل می شود.

راهنمای تنظیمات روشنایی هوشمند پلکان:

کنترلر هوشمند پله اسمارت سنس به وسیله کلیدهای INSTALL تعبیه شده بر روی ماژول برنامه ریزی میشوند.

 تنظیمات تعداد پله:

دکمه INSTALL 2 را به مدت 2 ثانیه فشار داده و نگه دارید، چراغ قرمز چشمک می زند و سپس دکمه INSTALL 1 را فشار دهید تا تعداد پله های تنظیم شده انتخاب شوند بعد از انتخاب، کلید را به مدت 5 ثانیه رها کنید و چراغ قرمز خاموش می شود و تنظیمات کامل می شود.با تنظیم این منو پله ها بر اساس پروژه تعریف میشود و نیازی نیست دستگاه شروع به شمارش 32 پله کندو

تنظیم سرعت خاموش و روشن شدن پله ها:

برای تنظیم سرعت و ریتم روشن شدن پله ها دکمه INSTALL 2 را به مدت 1 ثانیه فشار داده و نگه دارید، چراغ قرمز چشمک می زند و مجدد INSTALL 1 را فشار دهید تا سرعت 1-5 تنظیم شود، 1 کندترین است، 5 سریع ترین است. چراغ خاموش می شود و تنظیمات کامل می شود

تنظیمات روشنایی:
وقتی چراغ LED روشن است، دکمه Setting 2 را فشار دهید تا تنظیمات تاخیر روشنایی انتخاب روشنایی 5 سطح را وارد کنید:
دکمه INSTALL 1 را برای 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید، تنظیمات تاخیر را به ترتیب 1 تا 5 وارد کنید، سطح اول تاخیر 10 ثانیه، سطح دوم 20 ثانیه، سطح سوم 30 ثانیه و سطح چهارم 40 ثانیه، سطح پنجم 50 ثانیه است.

تنظیم شدت نور:

سنسور هوشمند راه پله دارای 5 سطح روشنایی است که به کمک آن میتوانید نور را کنترل یا دیم کنید.کم کردن سطح روشنایی باعث عمر بیشتر چراغها و سوییچینگ میشود.


پله های تعاملی در چه مکان هایی کاربرد دارند؟

نورپردازی پله ها به صورت هوشمند مزیت های بسیاری را به یک ساختمان یا ویلا اضافه می کند. زیبایی، عملکرد بهتر نورپردازی، بالا بردن ارزش ملک، کمک به طراحی دکوراسیون، کاهش مصرف انرژی و … برخی از مزیت های این سیستم است.این نوع نورپردازی قابل اجرا در ویلا،واحدهای مسکونی،ورودی ساختمان و لابی هتلها،تالارها و... کاربرد دارد

انواع مدلهای روشنایی هوشمند راه پله:

مدل نورپردازی خطی کنار راهرو و زیرپله:

در این مدل که توسط کنترلر هوشمند پله برنامه پذیر انجام میشود، کنار مجموع پله ها با استفاده از چراغهای خطی و نوارهای ال ای دی دیجیتال حرکت نور و تغییر رنگ و اجرای سناریوهای مختلف نوری نصب می شود و به صورت هوشمند کنترل می شود.چراغهای خطی آدرس پذیر نسل جدید نورپردازی هستند که به کمک فناوری ریسه های آدرس پذیر یا برنامه پذیر قابلیت برنامه ریزی برای هر ال ای دی به وجود می آید و شما از طریق کنترلر دستگاه، قابلیت نورپردازی حرکتی،ابشاری و... را خواهید داشت.


مدل نور خطی زیر هر پله:

 در این مدل با توجه به ابعاد پله، زیر هر پله و یا بر روی پیشانی پله (متناسب با طرح شما قابل تغییر) چراغهای خطی ال ای دی  به طول دلخواه قرار می گیرد که مجموع نورپردازی پله ها به صورت هوشمند کنترل می شود.

مدل نور نقطه ای بر روی هرپله:

در این مدل در کنار هر پله متناسب با طراحی شما  چراغهای کنار پله ای با نور نقطه ای قرار می گیرد که مجموع نورپردازی پله ها به صورت هوشمند کنترل می شود.در نظر داشته باشید که باید از چراغ کنار پله با ولتاژ 12 یا 24 ولت استفاده کرد.

.

برای اجرای نورپردازی هوشمند راه پله به چه تجهیزاتی نیازمندیم:

برای اجرای نورپردازی و روشن کردن پله ها یک به یک و به ترتیب از بالا به پایین یا از پایین به بالا به تجهیزات زیر نیازمندیم

1-ماژول و سنسور نورپردازی راه پله(SMART STAIR CONTROLLER)

2-چراغهای لاینر خطی توکار

 خطی روکار 

ریسه های cob

چراغهای نئون فلکس

3-منبع تغذیه یا سوییچینگ 12 ولت

نکته:این دستگاه قابلیت راه اندازی با ولتاژ 24 ولت را داراست که برای راه اندازی حتما از منابع نوری 24 ولت باید استفاده کرد.

روش اجرای نورپردازی هوشمند راه پله:

برای اجرای نورپردازی هوشمند در پله ها، باید مکان آن از قبل در پله مشخص و تعبیه شده باشد. معمولا برای ایجاد نور ، زیر لبه ی پله ها، زیر نرده ها  و یا دست اندازهای دیوار و یا چراغهای هالوژنی گرد 12 ولت در کنار پله ها انتخاب می شوند و سیم کشی های لازم از قبل انجام می شود.


اصولی ترین روش برای نورپردازی پله ها استفاده از  ریسه های COB چراغهای خطی و ریسه نئون فلکسی مینی میباشد.استفاده از ریسه های SMD در پلکانها به علت نداشتن دیفیوزر توصیه نمیشود.

برای شروع نورپردازی پله ها ابتدا مکان مورد نظر برای جایگذاری چراغهای خطی و سنسورهای حرکتی کنترلر را باید از قبل مشخص و شیار مورد نظر را ایجاد کنید. سپس چراغهای خطی درون آنها کار گذاشته شده و با سیم کشی های مربوطه به منبع تغذیه 12 ولت و کنترلر هوشمند پله متصل می شوند.

در صورتی که نورپردازی در لبه ی زیرین پله مد نظر باشد و از قبل شیاری تعبیه نشده باشد می توان از چراغهای خطی روکار یا کنج در زیر پله استفاده کرد.

ماژول هوشمند پله اسمارت سنس دارای دوعدد سنسور حرکتی میباشد که یکی از سنسورها در قسمت پایین پله و دیگری در قسمت بالای پله قرار میگیرد،که با تشخیص فرد،پله ها از بالا به پایین یا از پایین به بالا به ترتیب و طی زمان بندی که در منوی دستگاه قرار دارد پله ها تک تک یا پیانویی روشن میشوند.



چرا روشنایی هوشمند پله اسمارت سنس را برای راه پله را انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید کنترلر هوشمند پله،کیفیت کنترلر و در دسترس بودن سنسورهای ماژول میباشد

بسیار از برندهای متفرقه اطلاعات کاملی راجع به کنترلر و سنسورها نداشته،و در صورت خرابی سنسورهای حرکتی مجبور به خرید کامل دستگاه میباشید زیرا سنسورهای حرکتی معمولا غیر قابل تعمیر میباشند و در صورت خرابی باید همانند آن مدل را تهیه کنید.

 شما میتوانید در صورت نیاز ست نورپردازی هوشمند راه پله اسمارت سنس که شامل تمام اجزا برای اجرای پله های هوشمند شما می باشد را انتخاب کنید.

 این ست شامل :

چراغهای توکار و روکار ، سنسورهای حرکتی ، کنترل کننده هوشمند، منبع تغذیه میباشد.

ماژولهای نورپردازی راه پله کم مصرف هستند و در صورت نیاز فرمان روشنایی راه پله را اجرا میکند،که این روش علاوه بر زیبایی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود.

روشنایی هوشمند راه پله ساختمان از طریق کنترلرهای هوشمند باعث مدرن شدن ویلا،خانه و محل کار شما میشود.

 یکی از نکات مهم در طراحی روشنایی پله،نیاز به در نظر گرفتن نیازهای شیوه زندگی منحصر به فرد  افراد مسن میباشد . به عنوان مثال ارائه روشنایی قوی و هوشمند سازی پله در راه پله های برای جلوگیری از لغزش و زمین خوردن سالمندان،کودکان ضروری است . 

جهت اطلاع از قیمت کنترلر هوشمند پله و مشاوره جهت اجرای نورپردازی تعاملی از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.



در طی صدها پروژه نورپردازی هوشمند پله ها سوالاتی مطرح میشود که به مهمترین انها در این بخش پاسخ میدهیم:

1-کنترلهای هوشمند پله در چه مکانهایی کاربرد دارند؟

کنترلهای هوشمند علاوه بر روشنایی پله های پروژه های مسکونی،اداری،ویلا و هتلها به عنوان ولکام لایت هم میتوانند استفاده شوند،برای مثال در لابی،پارکینگ یا نمایشگاه ها در ورودی انها میتوان از چراغهای خطی یا سقفی استفاده کرد و با ورود اشخاص چراغها به ترتیب روشن میوشند و باعث جذابیت فضا میشوند.

2-سنسورهای ماژول پله های هوشمند از کدام مدل هستند و بهتر است به چه صورت نصب شوند؟

سنسور PIR یا سنسور مادون قرمز غیرفعال یک سنسور الکترونیکی است که نور مادون قرمز تابش شده از اجسام در محدوده دید خود را اندازه‌گیری می‌کند.  سنسورهای PIR معمولاً در آلارم‌های امنیتی، هشدارهای تشخیص حرکت و کاربردهای روشنایی خودکار استفاده می‌شوند.

این مدل سنسور دارای ابعاد ظریفی است و به صورت روکار و توکار بر روی پله یا دیوار نصب میشود،اما چون شعاع دید سنسور در حدود 2 متر است، در برخی پروژه هل میتوان انرا بر روی پله 2 یا 3 نصب کرد که مزیت ان این است که بر اساس رفت و امد اشخاص در نزدیک پله،کنترلر فعال نشود و فقط در زمان حضور شخص در جلوی پلکان،چراغها روشن شوند.

3-آیا از سیستم نورپردازی هوشمند پله در فضای باز میتوان استفاده کرد؟

بله،اما برای نصب باید از باکسهای واترپروف برای قرار دادن کنترلر،سوییچینگ و سنسورها و چراغهای واترپروف استفاده کرد،هیچکدام از تجهیزات واترپروف نیستند و بر اثر برخورد با آب دچار اتصال شده و از بین میروند

برای نصب دستگاه در محیط بیرون باید تمهیدات کابل کشی و نقشه صحیح توسط افراد متخصص بررسی شده و سپس اقدام به نصب انجام دهید.

4-ولتاژ ورودی کنترلهای پله اسمارت سنس چقدر میباشد؟

ولتاژ ورودی دستگاهها 12 ولت و 24 ولت میباشند و برای نصب حتما باید از منابع تغذیه استاندارد با جریان مورد نیاز استفاده کنید.

5-در پروژه ای تعداد پله ها بیشتر از 32 عدد است ایا میتوان از این کنترلر استفاده کرد؟

در این مدل شما مجاز به استفاده از از 32 پله هستید،در صورتی که تعداد پله ها بیشتر از 32 باشد باید از کنترلهای آدرس پذیر و ریسه های ادرس پذیر استفاده کنید.

6-در چه صورت دستگاه نورپردازی پلکان دچار آسیب میشود؟

مدارهای الکترونیک همگی مدارهای حساسی هستد که در صورت رعایت نکردن نکات مهندسی به راحتی اسیب میبینند و بهتر توسط افراد متخصص و ماهر نصب و راه اندازی شوند

بعضی از مشکلاتی که حین نصب به وجود می آیند عبارت است از:

-اتصال کوتاه

:این دستگاه دارای 32 عدد خروجی است که هر خروجی دارای 2 رشته سیم مثبت و منفی است در حین روشن بودن منبع تغذیه به هیچ وجه سیمها نباید به هم برخورد کند.زیرا یاعث قطع شدن خروجی شما میشود

-برخورد اب و مایعات با سنسورهای بالا و پایین دستگاه

-استفاده از منابع تغذیه غیر استاندارد

-محاسبه نکرد جریان کلی سیستم روشنایی

از جمله مشکلاتی است که با رعایت انها میتوانید به راحتی از سیستم نورپردازی استفاده کنید.

7-دستگاه ساخت چه کشوری است و ضمانت آن به چه صورت میباشد؟

طراحی و ساخت این دستگاه ساخت کشور چین بوده و در صورت نصب صحیح دارای یکسال ضمانت میباشد.

8-آیا در صورت توقف بر روی یک پله نور پردازی ثابت یا متوقف میشود؟

خیر،اصول کارکرد این دستگاه به این صورت میباشد که در صورتی که حسگر و سنسورها وجود شخص را تشخیص دهند،کنترلر فرمان نورپردازی را اجرا میکند و پله ها به ترتیب روشن و به همان ترتیب خاموش میشوند.

9-آیا امکان اضافه کردن سنسورهای حرکتی به کنترلر هوشمند پلکان وجود دارد؟

خیر،اما در کنترلهای ادرس پذیر امکان اضافه کردن سنسور برای پروژه هایی که 2 یا 3 پاگرد ورودی دارند وجود دارد.

10-آیا از ال ای دی های رنگی یا RGB میتوان در زیر پله ها استفاده کرد؟

بله،از ال ای دی های رنگی قرمز،سبز،آبی و ... میتوانید طبق سلیقه خود استفاده کنید.البته پیشنهاد ما استفاده از نورهای گرم و طبیعی است زیرا نورپردازی پله علاوه بر زیبایی، در شب باعث امنیت شما بر روی پله ها میشود.اما اگر خواهان استفاده از نورهای RGB که تغییر رنگ دهند باید از مدل کنترلر هوشمند ادرس پذیر استفاده نمایید.

11-ابعاد ماژول هوشمند پله چه مقدار است؟

ابعاد ماژول دارای 15 سانتیمتر طول،8 سانتیمتر عرض و 1.4 سانتیمتر ارتفاع میباشد

12-پیشنهاد اقتصادی برای تهیه ست نورپردازی پله با 20 پله یک متری چیست؟

استفاده از کنترل نورپردازی 32 کانال پله،20 متر ریسه COB و سوییچینگ 30 آمپر برای راه اندازی ماژول پله

13-در صورتی که متراژ چراغها و جریان آن بیش از جریان استاندارد دستگاه باشد راهکار چیست؟

در صورتیکه توان کلی چراغها بیش از 400 وات و جریان کلی آنها بیش از 30 آمپر باشد میتوانید از آمپلی فایر مخصوص پله ها استفاده نمایید.


مشخصات فنی کنترلر هوشمند پله اسمارت سنس
ابعاد 15.5 *8 سانتیمتر
ولتاژ تغذیه 12 تا 24 ولت
قابلیت ساپورت تا حداکثر 32 پله
تعداد سنسور 2 عدد با نصب به صورت روکار و توکار
امکان تعریف تعداد پله و ال ای دی نشانگر تعداد پله بر روی دستگاه
امکان تنظیم شدت نور پله تا 5 سطح
تنظیم زمان سرعت روشنایی پله
امکان تعریف زمان تاخیر یا DELAY برای روشنایی پله
توان خروجی 400 وات
781 روز پیش

سلام
تا چند پله رو پوشش میدهد و بحث گارانتی ان چطوره؟

779 روز پیش

درود
32 عدد پله را پوشش میده
بحث گارانتی بستگی به نوع چراغ مورد استفادتون داره

772 روز پیش

نوع چراغ که لاینر توکار هست.

628 روز پیش

بله جناب

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...